Semenologija ružnoće ili Lamarkizam iznutrica
Prva teza Kritičke teorije opstanka (KTO)
TEZA:
Kaste kao fundamentalno iskustvo ljudske Istorije.
RETORIČKO PITANJE br. 1:
A tzv. "drugostepeno prilagođavanje"
tj. prilagođavanje na SISTEME prilagođavanja odn. socijalnu sredinu putem doktrinarnog usmeravanja (ideološkog,
vaspitno-obrazovnog, ekonomsko-socijalnog i sl.) na socijalno POŽELJNE i
PLANIRANE PATOLOGIJE, nije li to išta drugo do društveno-nesvesni i podsvesni MENTALNI
INžINJERING koji se opet u krajnjoj liniji svodi na GENETSKI?
KOMENTAR br. 1:
Kultivisanje (vaspitavanje,
obrazovanje, socijalizacija) po definiciji je nasilje, a naravno da je i sam
program koji je na taj način nasiljem učitan (tetoviran, žigosan) ništa drugo
do planirana i SOCIJALNO USMERENA PATOLOGIJA. Manje-više to znači da se
kultivisanje svodi na relativan izbor i mentalno učitavanje (kodiranje) socijalno-potrebne
(poželjne) patologije u svaku novoproizvedenu individuu[1].
U tom nazovimo ga "usmerenom
prilagođavanju" (odgoj) na SISTEME prilagođavanja (kulturu, ideolgiju, civilizaciju
uopšte) prirodno i konsekventno, tzv. "staro" odabiranje ustupa mesto
"novom", socijalnom i teleološkom (svrhovitom) odabiranju, a
najuopštenije govoreći DARVINIZAM ustupa mesto LAMARKIZMU. Socijalna stratifikacija i sve ostale
korespodentne determinologije u nizu (de)generacija neizbrisivo tetoviraju
genetski materijal svake novoproizvedene individue.
KOMENTAR
br. 2:
Drugim rečima,
gornjom tezom želi se naglasiti da oneprirodnjenje i oskvrnuće "božanske"
(anđeoske) prostodušnosti novorođenog humanoida radi održanja – da kažem - "kiselosti" socijalnog rastvora
nepromenjenim, jeste genus proximus
svake differentia speciffica ljudskog
fenotipa uopšte (!), odnosno transcedentalni uslov njegovog opstanka a priori (budući da je njegov opstanak
moguć samo u društvu). I upravo sa
uspostavljanjem transcedentalnih kategorija opstanka a priori stupa se na tlo blještave beline atktičkog pejzaža NEO-LAMARKIZMA
i EPIGENETIKE[2], ili,
preciznije, KRITIČKE TORIJE OPSTANKA
(KTO)[3]. Uistinu, socio-biologija i
socio-darvinizam prepoznajući probleme svaka na svoj naćin nude kompromisna
rešenja; KTO udara beskompromisno, ali više šunjajući se, ili – da se poetski i
opisno izrazim – "s guza".
Svaka pojedinačna pojava inkopatibilna opisanom pojmu
može se smatrati anegdotskim slučajem koji... itd., itd. Ružnoća (ugliness, Hasslichkeit, laideur) kao socijalni fenomen.
U svom socijalnom
aspektu fenomen estetske ružnoće se pokazuje mnogo rezistentnijim no što na
prvi pogled to izgleda: slična srpastoj anemiji, dijebetisu ili hepatitisu,
čije se delovanje farmakološki donekle može neutralisati i ružnoća se uistinu
može hiruški odstraniti ali – kao i u slučaju navedenih bolesti – ona i dalje
nastavlja da živi u genima i hromozomima zaražene žrtve kontaminirajući dalje
ne samo čitav organizam već i njegovo potomstvo. Drugim rečima lekovi i estetska
hururgija mogu promeniti nečiji FENOTIP ali ne i GENOTIP.
S druge strane, međutim,
empirijski posmatrano, ružan (neharmoničnih crta, bedan, jadan, zapušten,
ispušten, zanemaren, itd.) pojedinac već samim svojim rođenjem postaje imun na ružnoću,
nešto slično endemskom sifilisu u Istočnoj Srbiji (Homolje) npr. Okružen njome
od same svoje mladosti i, da tako kažem, prosto okačen na nju, gledajući svoje ružne
roditelje, ružnu braću i sestre,
susrećući se sa njom svakodnevno u ogledalu on ne samo da je auto-imun, već sve
više i više – kao neko ko je dugo na teškim narkoticima – postaje gotovo
organski zavisan od nje te ima sve veću i veću potrebu za njom kao svojom, ne
socijalnom već prirodnom definicijom i usLovom svog SOCIO-BIONICKOG OPSTANKA.
Takoreći u poteri za njom od najranijeg detinjstva on je pronalazi u ružnoj
sredini u kojoj živi, ružnoj rodbini braći i sestrama, ružnim vršnjacima koje
bira za druženje, odvratnim kolegama koje pronalazi na poslu, da bi na kraju
oženio ružnjaču i sve to iz tog NESVESNOG IMPERATIVA da bi na kraju sa njom izrodio
još hrpu što ružnije dece i tako održao kruženje maksimalno čistog gena RUŽNOĆE
u prirodi, što se samo po sebi nameće kao ATRIBUTIVNI zahtev i konačna svrha
njegovog ružnog života! Dakle:
NAJVEĆA MOGUĆA KOLIČINA
RUŽNOĆE ZA
NAJVEĆU MOGUĆU KOLIČINU
IZNUTRICA
kategorički
je imperativ i princip njegovog podsvesnog praktičnog delovanja uopšte[4]
Elem, da
objasnim: Ostavimo li, hromozome, hromatide i genetske informacije po strani,
moglo bi se reći da npr. neharmonično nabacane crte lica, rošava koža, uvrnuti
nokti, bradavice, izrasline, neravnine, pukotine i sl. svedoče zaista samo o
površinskim nedostacima kožnog omotača – kao što se uostalom obično i misli.
Pesnici i literate, književnici, umetnici, pisci, ljudi od ukusa i pera,
naročito ističu površnost lepote kao samorazumljiv argument diskvalifikacije. Ali,
da vidimo šta kaže logika i metodsko zaključivanje, a to će biti demonstrirano
u nekoliko sledećih redova dedukrivnim i induktivnim argumentima.
Pretpostavljam da se svi moraju složiti da je jedan
organizam identičan samom sebi od površine do dna, jer kao što je primećeno ”bez
identiteta nema ni entiteta” (Kvajn, 1969, 23). A da bi uslov bio zadovoljen entitet
u tom pogledu mora biti homogen. E sad: ako je nešto neharmonično ili rošavo na
površini ogromna je verovatnoća da slična neharmoničnost vlada i u prvom delu milimetra
ispod površine, a ako je tako u prvom delu milimetra nema bitnog razloga da ne
bude i u celom milimetru; ako je u prvom milimetru nema razloga da ne bude i u
drugom, i tako redom: trećem, petom, sedmom – do samog dna. Deduktivno
zaključujući, dakle, generalizacija se proširuje i na unutrašnje organe
(iznutrice) pri čemu se onda one površinske osobine pokazuju ustvari SAMO KAO
SIMPTOMI odn. znaci koji indiciraju postojanje UNUTRAŠNJIH OSOBINA: kao što je
povišena temperatura izmerena na koži termometrom samo siptom postojanja virusa
koji izaziva povišenu temperaturu svuda u telu.
INDUKTIVNI ARGUMENT br. 1:
Ali pošto se entiteti menjaju pretpostavimo da je i identitet
promenljiv. Ali ono što se menja obično se menja postepeno a ne odjedamput, i podrazumeva
izvestan prag promene koji je ovde nazvan "najveća moguća količina". Ma
koliko ovaj filozofem na prvi pogled delovao kao proizvod tzv. idealističkog
uma ili prosto podsvesne psihološke potrebe (Jung), opsežnim eksperimentisanjem
Majkl Dž. Fajgembaum (1975) je utvrdio da HAOTIČNO stanje zatvorenog
termo-dinamičkog sistema poseduje konstantu u kojoj mora dostići relativno
potpunu čistotu da bi se okrenuo svojoj sopstvenoj suprotnosti, odn. UREĐENOST.
Drugim rečima princip spontane TOTALIZACIJE je onaj princip koji kompleksni
haotični sistem vodi njegovom ukidanju. Primenimo li, dakle, ovaj zaključak
termodinamike na gornji problem može se reći da entropija ruznoće mora da
dostigne stanoviti maksimum (prag) pre
nego sto počne stidljivo da se okreće u svoju suprotnost – lepotu.
Ostavljalući, dakle, po strani sada to da li su ovde
SOCIOBIOLOGIJA, ETOLOGIJA, LAMARKIZAM, TRANSFORMISANI KALDIZAM, itd., itd., na
delu, nedelu, stranputici ili samo pogrešnom tragu, jasno je da je na isti
način i beda, siromaštvo, prljavština, glupost, asposobnost, daltonizam,
inhibicionizam, bezvoljnost, kukavičluk, neznanje, zloba, dez-osećajnost, dis-muzikalnost,
raz-orjentisanost, i uopšte bilo kakva NE-odnegovanost u psihičkom ili fizičkom smislu,
imaju brojne SOCIJALNE, PSIHOLOŠKE I BIOLOŠKE mehanizme ne samo inercije i
opstanka, već i uzgoja, usavršavanja i takoreći SPECIJALIZACIJE (izolacije ko
Mendelovske grupe) u svakoj genetskoj varijaciji pojedinačno. Bitanga,
neotesanac, obešenjak, kurajber, vucibatina, izelica, kalež, krljež, šut i
šljam, samo su neki od primera fine prirodne iznijansiranosti tj. differentia specifica istog sindroma.
Iz istog razloga aristotelovsko-narodnjački argument-teorema:
ONE RASTU
SAME OD SEBE!"
ne
može se smatrati validnom.
Ružnoća, Disharmoničnost, Zlo i Laž nisu sui generis, odn. samo prosto otsustvo LEPOTE, HARMONIJE, DOBRA i
ISTINE, kao što ni bolest nije samo prosto otsustvo zdravlja već je izazvana
delatnim, autonomnim i za reprodukciju sposobnim (dakle
živim) rekurzivno i povratno-samoodržavajućim sistemima (mikroorganizmima,
bakterijama i virusima kojima je pod izvesnim uslovim dozvoljen uticaj
"uništenja i nereda", ili preciznije pravljenje novog reda, tj.
RE-PROGRAMIRANJA.
Na isti način i ETIČKA NASLEDNOST (HEREDITARITET)
JESTE suštinsko pitanje osnovnog hromozomskog šifrovanja (kodiranja) svakog
organizma posebno i njegove genetske informatike.
Shodno
jakoj tezi gornjeg ideograma KTO-a, mogla bi se formulisati sledeća i konačna
TEOREMA
KTO-a br. 1:
Svaka
psiho-fizička insuficijentnost u specifičnim i slučajno ili namerno kontrolisanim
(usmerenim) uslovima socijalne sredine nuzno i neizbežno rezultira
kristalizacijom u epi-genetskoj insuficijentnosti.
Kako je običan majmunski šljam postao Čovek. (v. Origin of species)
Novembar 1859.
Čarls
Čovek Darvin
[1] A tu tzv. psihološku konstantu, neku vrstu
ORGONSKOG, tj. socio-biološkog programa, "šifre" (v. Životne konstante; tek treba da bude napisano; prim.prir.) još u intrauteralnom detinjstvu
primarno tetovira ukrotitelj, šifrant, mučitelj i oskvrnitelj prirodnog
spontaniteta, zlotvor obično poznat pod eufemističkim nazivom
"roditelj". Orgon је pseudo-naučni koncept kojim je psihoanalitičar Vilhelm
Rajh (1933) označavao totalitet životne energije.
[3] Kritička teorija opstanka (KTO) preispituje koncepte preživljavanja,
nasleđa, odbira i evolucije u psiholoskom, socijalnom, kulturnom i političkom
kontekstu. Koncepti preživljavanja i odbira - danas posebno naglašeni
ekspanzijom biopolitike (Mišel Fuko, 1976) - centralna su tačka konvergencije
bioloških potreba i psiholoskih, socio-kulturnih i političkih uslovljenosti. U
istom smislu Pjer Burdje je npr. tvrdio da je neoliberalna ideologija
zasnovana na specifičnom obliku socijalnog neo-darvinizma.
[4]
Naravno, moguće su i autoimune reakcije kao što je npr. Hašimoto ili
karcinom, ali takve reakcije vode selekciji upravo onih jedinki za koje
navedeni slučaj nije postao homeostatičan.
Нема коментара:
Постави коментар